"Män som hatar kvinnor"

2009-04-27 @ 21:36:22
Idag var m&p och jag på bio, på filmen (se uppåt, rubriken), som vi länge har menat fara på, men nu blev det av - ikväll.

Journalisten Mikael Blomkvist har blivit dömd för förtal och vill undslippa uppmärksamheten i Stockholm. Av industrimagnaten Henrik Vanger får han i uppdrag att skriva familjen Vangers släktkrönika men egentligen vill Vanger att han ska titta närmare på dennes brorsdotter Harriets märkliga försvinnande en sommar 1966. Blomkvist lär också känna den geniala men omyndigförklarade Lisbeth Salander, expert på att ta sig in i datanätverk.

Den var riktigt bra! Bättre än förväntat, men början var lite långtråkigt, men mitten och slutet var otroligt spännande och man satt nog som förstenad! Början var ganska äckligt och slutet var humoristiskt ^^ Det var lite uddat att se Peter Haber i en sån roll som han hade :)
Men vad kan jag säga, den var riktigt bra så jag rekommenderar nog denna, som gillar att lösa mysterium och sånt :)

Och när man kommer hem, 21:45 så springer man snabbt upp och byter om till jogging kläder och far en runda på 1-2km! Det var otroligt skönt, jag tror faktiskt att jag joggade 1,5km av 2km :D Jätte nöjd, och dessutom fick jag med mig människans bästa vän, min hund Ronja. :) Och nu e man ny duschad och fräsch med grön te och mjöd framför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0