Viljan att vara tvåspråkig & OTUR

2009-04-21 @ 14:26:39
Usch, vill ha sommarjobb vid ViltTorpet denna sommar också, men förra sommaren hatade jag när det kom finska kunder. ViltTorpet är ett matställe nära vägen och dit kommer ju både finska och svenska, mesta delen är finnar.
Och jag kan ju absolut inge finska, och dessutom när de pratar så in i skoti så snabbt så man hänger dessutom inte med.
Får ångest om jag sätts i en sån situation och har stor press på mig :S


Dessutom när vi fick ut finska ordförhöret idag så hade jag 13/15= -9, och det var värdelöst! Jag hade satsat stort på en 10!
Jag hade stavat mynnin, myntiä och elintarvikeita fel, det rätta skulle vara myynnin, myyntiä och elintarvikkeita. :((
Såå idag har det inte varit en så bra dag, och när vi hade gymnastik sista timmen, basket, så fick jag bollen på fingrarna så de böjdes bakåt och det resulterade till - inget gym och en pina att köra hem med skotern.
+ att idag fick vi veta vad vi fick i Internationella finska provet, och jag fick inte veta mitt resultat eftersom de redan hade skickat mitt ner till H:fors.. -.-

Vill vara tvåspråkig, allt skulle va så enkelt då, eller så vill jag flytta till Sverige.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0