Movie evening.

2009-04-24 @ 22:53:15

Carl Allen jobbar på banken och säger nej åt det mesta, tills en dag då hans vän tar med honom till en kurs där ordet nej är förbjudet. Istället börjar Carl att säga ja till allt, vilket leder till upplevelser som han aldrig trodde han skulle få vara med om. Men dessa ja-beslut leder honom fram till kärleken!


Den kom ut i slutet av 2008, men jag fick upp den i huvudet och jag laddade ner den och har nyss kollat den, humor och den är otroligt bra, och galen! ^^ Tror int jag har någon annan kommentar om filmen :)





Sara Johnson (Julia Stiles) är en småstadstjej som drömmer om att bli balettdansös i världsklass. När hon plötsligt måste flytta till ruffiga South Side i Chicago känner hon sig helt vilse tills hon träffar Chenille Reynolds (Kerry Washington) som presenterar henne för sin stilige bror Derek (Sean Patrick Thomas). Den turbulenta konflikt som först uppstår mellan Sara och Derek lägger sig snart och de upptäcker ett gemensamt intresse för musik och dans, vilket leder till vänskap...och romantik.


WOHOO! Best movie tonight, men jag har ännu 2an som jag ska ha sett ikväll, men det blir efter Talang 2009!
Men shit va den var bra, okej Step up och Honey e bättre, men jäkligt braa faktiskt! Schysta moves! :D



The film continues the story of Sara (now being played by Izabella Miko) who goes on to be a student at Juilliard. As she excels to star pupil status, Sara becomes torn between her love for traditional ballet and her passion for the urban street rhythms of hip-hop, complicated further by her new love, hip-hop musician Miles (Columbus Short). Soon torn between the raw honesty of hip-hop dance and the respectable world of ballet, Sara realizes that only she can take hold of her fate and face the future with the confidence to succeed, no matter which path she chooses.

Jag tror att jag förstärker mitt WOOOHOOO! Otroligt bra film, bättre än första delen. Mycket mer fart och bra musik i denna, men hon kan och dansar lite mer hiphop i den här filmen eftersom i första så kunde hon knappt någo. Men i alla fall, en klart rekommenderad film! Och jag har lagt märke till att i de flesta dans filmer, hiphop, och sånt, så har det handlat om en 'vit tjej' som kommit till ett 'svart kvarter', ny skola. Men det är fett nice, eftersom 'svarta' är najjjsare! :D

Men men, dessa filmer har jag sett på och det återstår ännu kanske 5-10 osedda filmer, bland dem är det 6 styckna dans filmer :D Och den sista filmen för ikväll var Save the last Dance 2! En bra avslutning som förgyllde min kväll och hoppas på en skönhetssömn. Imorgon ska man upp tidigt, kl. 08:00 för vi ska till Vasa på lite shopping och till plantaget som är ny öppnat, det är ett svensk 'företag' har jag hört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0