Melodifestivalen 2009

2009-02-28 @ 21:33:23


Sista deltävlingen för i år befinner sig i Malmö med artisterna.
  1. Agnes - Love love love
  2. Star Pilots - Higher
  3. Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
  4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me Tenderly
  5. Thorleifs - Sweet kissin' in the Moonlight
  6. Sarah Dawn Finer - Moving on
  7. Next 3 - Esta Noche ♥
  8. Malena Ernman - La Voix
Nu när det är 'Åsikts'-kategorin så säger jag mitt så får ni kommentera era åsikter också.

Mina absoluta favorit för kvällen var NEXT 3, älskar allt inom Spaniens gränser och de var så sööta. En riktig rytmisk Eurovision låt, förtjänar att resa till Ryssland för att vara med i Eurovision.

Även de som var ganska bra, dvs. Anna Sahlene & Maria H.S och Sarah Dawn Finer.


vidare till duellen
  • La Voix - Malena Ernman
  • Higher - Star Pilots
  • Love love love - Agnes
  • Moving on - Sarah Dawn Finer
  • Sweet Kissin' in the Moonlight - Thorleifs
andra chansen
  • Higher - Star Pilots
  • Moving on - Sarah Dawn Finer (internationella juryn)

finalen
  • Love love love - Agnes
  • La Voix - Malena Ernman




Paska puhetta!! #@!*^`¤?
Svenska folket har dålig smak. Hur kunde dom skicka vidare Thorleifs, Star Pilots, Malena Ernman ?! Jag tror att det är gamla tanter som sitter och kollar på Melodifestivalen, inget går min väg detta år(!) Möjligen är Agnes låt och Sarah's låt de som är verkliga Eurovision låtar, men OMG inte dom andra.. voi skoti nää-ää. Hoppas nån håller med mig, annars är det ganska pinsamt, men det känns så skönt att få skriva av sig allt man tycker och tänker, så behöver man inte gå och bära på det hela tiden!

Okej det är bevisat att det är gamla tanter som röstar om Malena Ernman går vidare till Globen med sin paskahuetta sång till opera! #=¤)")%=#




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0