Kingdom of Heaven

2009-03-03 @ 19:13:29

Filmen utspelar sig i 1100-talets Jerusalem under korstågens tid. Dit kommer den unge Balian för att hålla ett löfte till sin far att beskydda stadens invånare. I Jerusalem råder en bräcklig vapenvila mellan Kung Balduin IV och den muslimske ledaren Saladin. En vapenvila som oundvikligen går mot sitt slut...


Jag sitter nu just i tv-soffan och bloggar om filmen Kingdom of Heaven, kollar dessutom på den, har sett den en eller två gånger förut, ett tag sen nu. En riktigt bra film, antagligen har nog de flesta sett den. Men enligt mig så gillar jag alla Orlando Bloom filmer :)
Kända skådespelare som man känner till så brukar man för det mesta tycka att de andra filmerna som de medverkat i är riktigt bra. Så är det i alla fall för mig, hittills.

9/10 Blooms


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0