Melodifestivalen 2009 - Andra chansen

2009-03-07 @ 21:42:08


Andra chansen och sen till Globen, väldigt nära nu. Men långt till Eurovision i Moskva. Väntan till maj kommer bli lång, men det är bara 2½ månad kvar, om man inte tänker på det så går det väl bra (:
  • Scotts-Jag tror på oss vs. Sarah Dawn Finer-Moving on
  • Lili & Susie-Show me Heaven vs. BWO- You're not Alone
  • Amy Diamond-It's my Life vs. Star Pilots-Higher
  • Rigo & the Topaz sound-I got U vs. Caroline af Ugglas-Snälla snälla
  • Sarah Dawn Finer vs. Lili & Susie
  • Star Pilots vs. Caroline af Ugglas
Internationella juryn
  • Sofia-Alla vs. Amy Diamond-It's my Life

Finalen
  • H.E.A.T - 1000 miles
  • Måns Zelmerlöw  - Hope & Glory
  • Alcazar - Stay the Night
  • Emilia - You're my World
  • Malena Ernman - La Voix
  • Agnes - Love love love
  • E.M.D - Baby, goodbye
  • Molly Sandén - Så vill stjärnorna
  • Sarah Dawn Finer - Moving on
  • Caroline af Ugglas - Snälla snälla
  • Sofia - Alla

Det har gått hela väven hittills till en bra kväll.
Sarah och Lili & Susie är lika bra men tror Sarah vill jag ha mer till Globen
Men nu återstår ännu Star Pilots som möter en del Caroline eller Rigo & the Topaz sound. Vill inte ha nån av dem. Rigo är udda :S Njaanå det var ingen skillnad om Caroline gick vidare eller inte.
Men Amy har ännu en chans att möjligen komma till Globen, "tack vare" den Internationella juryn.

Sarah Dawn Finer har verkligen en otroligt fin och bra röst och jätte bra låtar, har bara hört 'I remember love' och 'Moving on', men det år otroliga låtar! Men 'Moving on' är på toppen för mig :) Dessutom meningsfulla låtar och förståeliga.
Och yess nu gick det min väg, Sarah till Globen! :D

OCH NU BLEV DET ÄNNU BÄTTRE!! Sofia som sjöng på grekiska kom vidare med låten Alla till Globen! Vilken härlig kväll, jag kommer inte kunna sova i natt :D


Grattis till Petra Mede, tror nästan hon e den bästa programledaren i Melodifestivalen. Hon har en så bra humor x)) För er som inte såg början så ska jag citera senare vad hon skämtade om :)



Petra Mede i kvällens Melodifestivalen i början.
"Jag lovar ikväll ska det inte bli några övertramp och jag ska inte köra med nåra under bältet-skämt.
Jag lovar, jag ska hålla tungan rätt i mun - Frågan är bara i VEMS mun?
Jag hoppas det blir i någon av pojkarna i Star Pilots
Desstuom har Johan Becker lovat mig att han ska visa mig cockpit(t)en"




Kommentarer
Postat av: Juwhan @ BDB

Bra blogg! Designen ser toppen ut (:

2009-03-08 @ 19:09:35
URL: http://juwhan.blogg.se/newnoise

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0