Melodifestivalen 2009 - Finalen

2009-03-14 @ 22:41:51


  1. Måns Zelmerlöw - Hope & Glory, 144p
  2. Caroline af Ugglas - Snälla snälla, 171p
  3. Agnes - Love love love, 40p
  4. H.E.A.T - 1000 miles, 82p
  5. Emilia - You're my World, 28p
  6. Alcazar - Stay the Night, 139p
  7. Sarah Dawn Finer - Moving up, 87p
  8. E.M.D - Baby, Goodbye, 145p
  9. Sofia - Alla, 12p
  10. Molly Sandén - Så vill stjärnorna, 2p
  11. Malena Ernman - La Voix, 182p
  • Malena 182p
  • Caroline 171p
  • E.M.D 145p
  • Alcazar 139p
  • Sarah 87p
  • H.E.A.T 82p
  • Agnes 40p
  • Emilia 28p
  • Sofia 12p
  • Molly 2p


"Hope & Glory, är en rätt så bra låt och Måns e ju verkligen söt... - Ehm jaah.. Men i alla fall, det finns ju bättre låtar i finalen. Det är en alldaglig låt som går att höra annars."





"Snälla snälla, joh som det stod på ÖT eller VB, snälla snälla sluta(!) Ett stort rop på hjälpt tycker jag, det tyckte mina föräldrar också, men nu dras de med i hennes fanclub."
"Love love love, också bra låt. Men den når inte till Moskva enligt mig. Lite enformig ibland kan jag tycka."
"1000 miles, en halv Lordi låt - Vem är det som tar från vem? ;) Ne men, tror inte denna låt håller. Inte en bland mina favoriter, absolut inte!"
"You're my World, brabra låt. Skulle nog kunna passa också bland dem bättre."







"Stay the Night, en riktigt Eurovision låt. Skulle passa riktigt bra som Sveriges bidrag i Moskva! Party party !!"












"Moving up, skulle också passa väldigt bra, jättefin låt och förtjänar nog en plats bland de bästa. Och det är kul att åka hiss! ;D"


"Baby Goodbye, inget för mig i alla fall. Så jag har ingen speciell kommentar."






"Alla, många klagomål på denna låt, pga. att den var på grekiska. Men kom igen, det var en jättebra och tänk om hon skulle komma upp bland de bästa när de poängteras i Moskva."





"Så vill stjärnorna, visst det skulle va nice med en 17(?) åring i Eurovison. En helt okej låt."
"La Voix, int fattar jag hur denna låt kunde komma till finalen. Vad är det för bra och speciellt med den?"

Petra Mede måste ju få några ord också. Som sagt, hon är komiker och det märks. Häälit vad hon gjorde med Måns foto som han signerade!


MALENA ERNMAN - LA VOIZ
182 POÄNG

Jag är bara glad att Caroline af Ugglas inte far till Moskva i maj ! Men det är nog en besvikelse att inte Alcazar, Måns eller Sarah kom till Eurovision :/ Det blir alltid tvärtom vad man själv tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0