Sturm und Drang vs. Sister Twister

2009-03-21 @ 23:10:13

Nu har jag kommit hem från Sturm und Drang konserten vid stjärnhallen, med Sister Twister som förband. Jag trodde verkligen inte dom var så bra, har inte hört så många av deras låtar - men JÄKLAR dom var skotinenskarvajuttutslollipop braa! :D <3
För er som bor i Sverige är det ett finlandssvenskt heavy metal-band från Vasa, de är i 17 års åldern, väldigt populärare dessa dagar, aktiva sen 2004  och har blivit allt mer kändare.
  • André Linman - sång och gitarr
  • Jesper "Jeppe" Welroos - keyboard
  • Carl Peter "Calle" Fahllund - trummor
  • Alexander "Alex" Ivars - gitarr
  • Henrik "Henkka" Kurkiala - bas, violin

Mamma körde mig till Nykarleby, Nyykabi, vid en 7 tiden, kön hade inte hunnit växa sig längre när jag kom dit, eftersom de började spela kl. 20:00, eller rättare sagt började Sister Twister spela då.
Men jag träffade på och var med Madde och Ida, senare kom någon Fille dit också. Vi träffade också på Ida's kusiner och 10 åriga Niklas - han är cool! :D

Jag var nog duktig på att fotografera dem - Sturm und Drang, "Sturmis".
Det blev sammanlagt kring 412 bilder med Sister Twister med räknat. Men efter att jag hade raderat några så blev det bara 195st - De flesta bilder är på Alex en av gitaristerna, he's the man, snyggaste frisyren, har typ lite liknande :) Fick även några bilder på trummisen Calle - mesta dels av hans bakdel, p.g.a. att ett fan tog hans cowboy-hatt och ville inte släppa taget så en vakt fick rycka in. x)
Jag stod riktigt nära den delen av scenen som 'stack ut' - vad kallas det? ääh men catwalken x)

flera bilder hittar du på:
http://sarahek.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1237590001&id=345560131



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0