Värsta bästa vädret i en slalombacke!!

2009-03-01 @ 08:18:44
Yess, idag blir det slalombacken till Simpsiö i Lappo! Jättefint väder men skoti så kallt, kring -20 grader kallt och när man åker blir det väl -40 grader kallt ^^ men hoppas inte, måst ha mycket kläder på sig. De som följer med mig är mina föräldrar och min halvbroder, hihhii jätte kul! Ska ta med kameran så jag får fotografera, när brodern faller eller åker i någon (:


Vi far väl en 10:30 så kommer vi dit en 12:00, backarna öppnar 11:00, måst nog va där lite före innan det kommer mycket folk dit som ska ha skidor, brodern ska prova ut några. Jag har redan mina! ^^ Som jag inte använt på 3 år, pga. operationen som jag gjorde 2006-2007.



uppdaterat

Jättekul var det, men när man inte har åkt på 3 år så känns det nog (: Det var bästa vädret som man kan och vill ha när man är i backen, solen värmde och det var bara kring 8-16 minus grader! Rätt så lite folk i början men sen blev det jätte långa köer :s
Vi fick oss en liten matpaus efter att ha åkt i två timmar, äggsmörgåsar och juice. Sen börja Tomas, brodern, och jag åka igen två timmar till, men jag åkte bara 1½h, fick jätte sjuka fötter och vader(!)














Jag är lite osäker på att svänga till höger,                          Tomas var bättre just på det :)
pga. att vänstra benet är opererat.

                                    



Half pipen, vi provade på den också, men det behövs
nog snowboard eller små skider till det
.

Och idag är det dessutom 1 mars, det är jättekul att vi redan befinner oss i tredje månaden (: Om kanske 1 månad börjar jag köra min vespa! Har inte gjort det sedan i mitten av november, har inte prövat att köra på vintern men tror knappast det skulle va så kul att köra när det är halt.
        





Min fina SYM Jet SportX 50S, erkänn
att den är lite snyggare än de flesta andra?! (;
                                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0