Eurovision 2009 - Semifinal I

2009-05-12 @ 22:22:51


Jahapps, nu börjas Eurovision Song Contest. Detta år i Moskva i Ryssland!
Ni får följa mina diskussioner, åsikter och resulat i detta inlägg om ni missat eller vill ha andras kommentarer och kanske lika som era åsikter om dessa länder som uppträder ikväll.
Programledarna är Natalya Vodyanova & Andrey Malakhov.
Och Greenroom programledaren är söt; Dmitry Shepelev (?). ;)
Största scenen och största tillställning för Eurovision som gjorts, med 340 miljoner kronor, ca. 34 miljoner euro.

01 Montenegro
02 Czech Republic
03 Belgium
04 Belarus
05 Sweden
06 Armenia
07 Andorra
08 Switzerland
09 Turkey
10 Israel
11 Bulgaria
12 Iceland
13 F.Y.R. Macedonia
14 Romania
15 Finland
16 Portugal
17 Malta
18 Bosnia & Herzegovina

Montenegro - Andrea Demirovic - Just Get Out of My Life, låten är riktigt bra, en av favoriterna, har hört den förut på Youtube och även laddat ner den. Men killen som dansar är ganska 'äcklig' eller hur man säger. O.o - Vill ha i Final.
Czech Republic - Gipsy.cz - Aven Romaleinte, min favorit i alla fall. Vet inte om man kan räkna den här till någon genre. Men det ska alltid finnas en joker i Eurovison! :) BTW, leker han superman?
Belgium - Copycat - Copycat, en ny Elvis is in the town. Men som de sa i tv, så vanhedrar de Elvis med den gubben - Skrattretande x)
Belarus - Petr Elfimov - Eyes That Never Lie, Hmm, inte bra och inte dålig heller. Så vad ska vi säga, helt okej.
Sweden - Malena Ernman - La Voix, helt okej, operan skulle kanske kunna tas bort, men annars har jag nog börjat gilla den här låten.
Armenia - Inga & Anush - Jan Jan, den här tyckte jag var ganska fräck ;) Man blir glad av den och gungar med, men för tillfället har jag jätte sjuk rygg, vet inte varför, så det gick inte i alla fall. Men språket é jätte nice! - Vill ha i Final.
Andorra - Susanne Georgi - La Teva Decisió (Get A Life), helt okej låt också. Fint språk och fin låt blir det också :)
Switzerland - Lovebugs - The Highest Heights, absolut inte min stil och när han sjunger i början så låter han riktigt livlös, även under resten av låtens gång - boring!
Turkey - Hadise - Düm Tek tek, en favorit, klämmig låt, och dansarnas byxorna syftar jag på, jag älskar verkligen dom! Dom va så stora och pösiga :D Men låten e jätte bra! - Vill ha i Final.
Israel - Noa & Mira Awad - There Must Be Another Way, njäänå tror inte det är något. Så inte hemma hos mig i alla fall.
Bulgaria - Krassimir Avramov - Illusion,  nej tack. Inte min röst får de. Ingen opera festival eller konsert det här.
Iceland - Yohanna - Is It True?, otroligt fin låt och jätte fin live scen. Allt var så fint :) Jag har inte gillat Islands bidrag förut vad jag minns, men detta år går de hem hos mig! - Vill ha i Final.
F.Y.R Macedonia - Next Time - Neshto Shto Ke Ostane, förra året var bättre, eller året därpå. Inte i år, nejnej.
Romania - Elena - The Balkan Girls, ganska så svängig låt, den är i alla fall godkänd från min sida, men vet inte om den skulle hålla i finalen...
Finland - Waldo's People - Lose control, och äntligen har Finland börjat få kläm på Eurovision bidragen. Detta år har de/vi ett bra bidrag som jag tror alla finnar gillar! De nämnde att Finland har under de senaste 40 åren hamnat på dåliga placeringar, men de senaste 3 åren har vi fått bra placeringar och dessutom en vinst 2006. Vi har nog lagt i en högre växel, hoppas på att det fortsätter. - Vill ha i Final.
Portugal - Flor-de-lis - Todas As Ruas Do Amor, hmm på sätt och vis är det som en folksång, eller vad man ska säga, eller nån slags vaggvisa, men nej inte i Eurovision. I Eurovision vill jag se ös och poppiga låtar!
Malta - Chiara - What if we?, Den har inte gått hem hos mig ännu, tror inte att den kommer heller. Låten, visst är den fin, men det är nått som jhag inte gillar med den. De sa att hon kallas "The mother of Eurovision"
Bosnia & Herzegovina - Regina - Bistra Voda, killen skrämmer mig. I alla fall i musikvideon, eftersom de har närbild på hans ögon. :S Tyvärr inget som jag gillar med denna låten.

Finalister:
Turkey
Sweden
Israel
Portugal
Malta
Finland
Bosnia&Herzegovina
Romania
Armenia
Iceland

Yes till Finland, Sverige, Island, Turkiet, Rumänien och Armenien var ganska så bra. Gick min väg ikväll!! :D Det var spänt, menFinland kom till Final!!
Och alla de tre nordiska länderna till final :O Finland, Sverige och Island, haha tänk om Danmark och Norge kommer till final från Semifinal 2?! Möjligtvis Norge, han killen var charmig av sig.

Redan i Final:

France - Patricia Kaas - Et S'il Fallait Le Faire, hon må vara känd, men det håller inte.
Spain - Soraya - La Noche Es Para Mí (The Night Is For Me), love this, de brukar vanligtvis inte ha några bra bidrag, men detta år har de överträffat sig själv.
United Kingdom
- Jade Ewen - It's My Time, neenå, hon tar i för mycket och som Perrelli sa att hon försöker vara som Beyoncé eller Whitney Houston.
Germany - Alex Swings Oscar Sings! - Miss Kiss Kiss Bang, den här låten var svängig och rätt så bra Och han e söt ;)
Russia - Anastasia Prikhodko - Mamo, ganska skrikig, så jag vet inte riktigt. Men det är coolt språk ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0