Eurovision 2009 - Semifinal II

2009-05-14 @ 22:22:04


Nu fortsätter Eurovisionens andra semifinal med 19 deltagande länder och det är bara 10 länder som går vidare till finalen på lördagen. Själv tycker jag inte det är några favort länder i denna semi, ytterst få. Men vi får ändå hoppas på det bästa.
Programledarna är Natalya Vodyanova & Andrey Malakhov.
Och Greenroom programledaren är söt; Dmitry Shepelev.
01 Croatia
02 Ireland
03 Latvia
04 Serbia
05 Poland
06 Norway
07 Cyprus
08 Slovakia
09 Denmark
10 Slovenia
11 Hungary
12 Azerbaijan
13 Greece
14 Lithuania
15 Moldova
16 Albania
17 Ukraine
18 Estonia
19 The Netherlands

Croatia - Igor Cukrov feat. Andrea - Lijepa Tena, det är en fin låt och faktiskt hhelt okej för mig. Fint språk och lugn, och passar faktiskt.
Ireland - Sinéad Mulvey & Black Daisy - Et Cetera, en rocklåt, men inget som gick hem hos mig.
Latvia - Intars Busulis - Probka, nej usch, ser ut som att gubben har damp. Springer runt på scen och darrar..
Serbia - Marko Kon & Milaan - Cipela, haha snyggt hår alltså, gå till frisören! Men shit denhär låten har man redan i huvudet, men den är ganska svängig, å man minns det där; "Nianiania mekteila. nianiania peshela". Int vet jag hur man stavar det, men i alla fall ungefär säger det och hör det :D
Poland - Lidia Kopania - I Don't Wanna Leave, njanå int tror jag det är nått, enligt pappa så tyckte han att hon sjöng falskt några stämmor. Int hörde jag nått, men jag är ju tondöv ungefär 8)
Norway - Alexander Rybak - Fairytale, mamma's favorit :) MEn han är verkligen charmig och rätt så söt - går det hem?
Möjligen Final.
Cyprus - Christina Metaxa - Firefly, alltså jag satt som förstenad för jag blev faktiskt tagen av denhär låten när man ser dem på scen, jag tror inte det är samma effekt när man bara hör den. Men jättefin låt.
Slovakia - Kamil Mikulčík & Nela Pocisková - Leť Tmou, otroligt fin låt och antagligen är det slovakiska fint språk i alla fall när det sjungs. Men tror inte det går hem hos de andra länderna.
Denmark - Brinck - Believe Again, killen= söt ;) Jag tycker att jag känner igen låten väldigt mycket, den påminner väldigt mycket om en annan, men vet inte vilken. Någon annan som tycker det också?`Låten är helt okej, inget fel på den.
Slovenia - Quartissimo feat. Martina - Love Symphony, jag gillar verkligen den här låten, men det är ganska så långt intro innan hon börjar sjunga och dessutom står hon bakom ett skynke. Men älskar faktiskt musiken, den är modern på ett sätt. Och förstås språket, fint och nice :)
Hungary - Zoli Ádok - Dance With Me, enligt mig tycker jag att han är lite gay aktig... Har inte så mycket mer att kommentera om låten, visst den är helt okej, men helst ingen video ^^
Azerbaijan - AySel & Arash - Always, älskar den här låten. Det säger väl allting :) Och jag har ju hört låten "Boro boro", men nu först när jag hörde att det var han som var med så lyste lampan upp. Det är så längesen jag hört den låten, så jag hade ju glömt bort den. Och inte undra på att jag gillar den här låten, men de är också söta tillsammans! ^^ Vill ha i Final!
Greece - Sakis Rouvas - This Is Our Night, usch han såg lite 'äcklig' ut i början och han hade visst varmt i början också. Om ni fattar vad jag menar.. ;) Njanå musik videon var bättre.
Lithuania - Sasha Son - Love, början tråkig, men senare i låten blev den bättre. Han är nog rätt så bra.(Ursäkta att det kommer ganska så lika kommentarer idag men det finns nog bara det nu.)
Moldova - Nelly Ciobanu - Hora Din Moldova, fartfylld, säger jag bara! Men nepps, funkar inte.
Albania - Kejsi Tola - Carry Me In Your Dreams, ganska så bra faktiskt. Gillar den, och det var ganska "najsa" dansare. :) Och dessutom bara 16 år!  Vill ha i Final.
Ukraine - Svetlana Loboda - Be my Valentine! (Anti-crisis Girl),  fräck låt, en av favoriterna. Hon ser ganska gammal ut, men verkar ung i sättet och hon har en stor bakgrund, pianist, sångerska, eget klädmärke och mycket mer. Vill ha i Final.
Estonia - Urban Symphony - Rändajad, Queen of the Darkness, haha det låter väldigt häftigt när hon sjunger parten med Rändajad :D Och det är faktiskt cool låt! Vill ha i Final!
The Netherlands - The Toppers - Shine, LOOOL säger jag! Inte en chans att jag skulle ge min röst till dem om det skulle gå å rösta. xD

The Magic button choose the 10 last finalists:
Azerbaijan
Croatia
Ukraine
Lithuania
Albania
Moldova
Denmark
Estonia
Norway
Greece

Haha oh really, alla mina "Vill ha i Final"-artister kom till final, vem har lite bra smak? ;)
Och nu är det 5 nordiska länder med i finalen :O Vi får knappast Sveriges röst för de kommer att rösta på Norge. Men yes yes, fina länder kom med, Estonia, Albania och Axerbaijan! :)

Ses på lördag och lördagens åsikter och bloggande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0