Gymnasie information igår.

2009-05-14 @ 17:20:40
Jo, jag sköt på bloggandet hela tiden igår och till sist glömde jag bort det. Men igår behövde jag nästan inga skolböcker, eller jag behövde inte. Bara en bok och det var engelska boken som jag hade för att öva på provet vi hade.
För de två första lektionerna så fick vi närmare information om gymnasiet och rundvandring i det ny renoverade gymnasiet. Det var jätte fint och modernt, dessutom sa rektorn att det är det modernaste och 'bästa' gymnasiet i Finland; och det är också på grund av att det är en så liten skola att lärarna har tid för alla elever. Till hösten är det ca. 35 9:or som ska börja gymnasiet så det är ingen stor del, och i hela skolan är det ungefär 150 sammanlagt.

Dessutom fick vi redan välja våra ämnen och bestämma ämnena i perioderna med hjälp av datorn och deras hemsida där varje elev har ett eget användarnamn och kan se vad de har för timmar och betyg, riktigt praktiskt! Som extra ämne tog jag franska och gympa-volleyboll.
Hoppas man får någon av sina vänner på klassen annars blir det nog helt upp åt skogen. :S De delar upp 35 elever i 2 klasser. Om det var i period 5 kanske, så där har jag 5 håltimmar :) En sak som är lite dåligt är att man har ett ämne 4 ggr/veckan :SS Jag orkar ju knappt med finska och matte 2 ggr/veckan.

Strunt samma ehm.. ehm.. Kunde inte fara ut och jogga igår kväll heller :( Börjar bli sjuk på att inte få göra det. Jag har så sjuk rygg och knä, knä är väl antagligen från ben operationen och ryggen har jag ingen aning om.
Ikväll får jag väl bara sitta och se på Eurovision och blogga om det, fast ikväll fanns det inte så bra länder, bara några, de bästa var ju i första semifinalen.

Skandaali - Elämän on peli & Sun muijas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0