Tammerfors, 9:ans klassresa 2009

2009-05-20 @ 21:34:21
http://sarahek.bilddagboken.se - datum 20.5-2009
Idag vaknade jag ovanligt tidigt, 04:30 och for iväg till skolan där bussen avgick 06:00 från Nykarleby. Under bussresan så spelade vi lite pidro där tyvärr Axu och Juuso, en lärare förlorade båda gångerna fast de hade menat vinna och efter 2h stannade vi och åt frukost vid nått 'Ungdomscenter', ingen fick riktigt veta exakt vad det var till för. Men sen körde vi igen i 2h och vi var framme i Tammerfors där vi fick hade en guide som guidade oss genom staden, i bussen förstås.. Det tog 1½h, både intressant och tråkigt. Vi besökte en domkyrka som var verkligen riktigt fin :)

Efter den 1½h långa guide turen så for vi till en mexikansk restaurang "El Toro", men tyvärr så var maten inte den bästa, ganska så skarpa pommes frites och underlig smak på biffen...



Vi fick välja mellan att shoppa på stan, IDEA-park - ett stort shoppingcenter med över 200 affärer, Biltema - bilar eller Särkänniemi - ett nöjesfält.
Det blev förstås IDEA-park, vem kan motstå affärer och shopping? Men jag hade också velat fara till Särkänniemi eftersom de har ganska många olika planetarier där också. Istället blev det shopping när jag hörde hur många affärer det fanns ;) Vi kom till IDEA-park ca. 3 tiden.
Mina inköp för dagen;
Multi memory card reader - från expert
Puma skor - från stadium
en topp - från gina tricot
och en godis påse + en arnolds munk original!


(Den bjuder jag på x)

Vi for hemåt kl. 17:30, efter ca. 3h shopping. Jag fick lite sömn före pausen vid Juustoportti, för efteråt så spelade Axu och jag mot Netti och Natt i pidro, och förstås vann ju Axu och jag.. (YY)

Det var ganska kul i bussen då, men tiden gick snabbt så jag minns faktiskt inte vad vi gjorde. Men det är antagligen inte så viktigt, men jag är så nöjd över dagens händelser!



Kommentarer
Postat av: Anne

Det ser ut som att ni haft det roligt iallafall :)

2009-06-11 @ 12:59:43
URL: http://trasdockan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0